Samit mladih 2018: Reportaža sa panela “Esports – Nove mogućnosti za zapošljavanje”

KZM

SAMIT MLADIH: REPORTAŽA SA PANELA “ESPORTS-NOVE MOGUĆNOSTI ZA ZAPOŠLJAVANJE”

Napisala: Nikolina Belomarković

    U hotelu Metropol 20. novembra održan je četvrti po redu Samit mladih u organizaciji Kancelarije za mlade Grada Beograda. Mladi od 15 do 30 godina imali su priliku da učestvuju na panelima i da čuju predavanja na teme koje su bliske njima.
     Jedan od održanih panela bio je na temu elektronskih sportova koji predstavljaju oblik takmičenja koji se odvijaju putem elektronskih sistema, naročito video igara. Sama tema se, tačnije, odnosila na to, kao što je jedan od samih panelista naveo, kako od sportske priče napraviti biznis priču. Učesnici ovog panela bili su predstavnici eSport organizacija; Mihailo Mihailović i Đorđe Timotijević ispred FNTICa, Mihajlo Džaril ispred Fortuna eSportsa, Minja Kefer ispred Peak eSportsa i Boško Đorđević ispred Games.con-a, ujedno i najvećeg festivala igara i pop kulture u regionu.
     Moderator programa Đorđe Đurđev, koji je i sam profesionalni gejmer, započeo je diskusiju osvrtom na prošlost i na same početke gejminga u svetu, pa i u Srbiji. Pionir esporta u Srbiji, Boško Đorđević opisao je kako je to izgledalo krajem devedesetih, kada su jednostavne igrice počele da povezuju hiljade ljudi širom sveta.
     Sadašnju situaciju opisao je Mihajlo Džaril i govorio o izgradnji sistema gejming festivala na krilima popularnosti. Istaknuto je da je tokom 2010-te, popularnost i rast eSportova ogromna, stvaranjem velikog rasta kako gledanosti tako i novčane nagrade, dok je u Srbiji svoju najveću popularnost dosegla u poslednje 3 godine.
Ogranizacija FNTIC pored toga što pokriva 12 timova, proizvodi hardvere, kreira odeću za gejmere i organizuje događaje. Đorđe Timotijević i Mihailo Mihailović time su skrenuli pažnju na sveobuhvatnost eSport organizacija koje se ne bave samo razvijanjem talenta igrača.
     Minja Kefer izneo je svoje iskustvo sa Peak eSportsom, naglasivši da su sve organizacije do pre 3 godine bile bez finansijske podrške države, te da su tragali za sponzorima. Istakao je kako za svaku organizaciju treba da bude od velike važnosti da nađe način da običnim ljudima približi samu tematiku. Zato mora postojati jasan cilj i ljudi koji će raditi na razvijanju ideja, a samim tim oni polako osvajaju tržište, približavajući se korisniku.

  Na kraju izlaganja, panelisti su bili raspoloženi da odgovaraju na pitanja učesnika, koja su se uglavnom odnosila na korelaciju između daljeg razvijanja ovog sporta u Srbiji i u svetu.