27/04/2016
Open Inovation Lab

OI Lab održaće se 3. i 4. juna u Startit Centru Beograd, a kompanije koje su za prvu iteraciju projekta spremile konkretne izazove iz svog poslovanja su Robert Bosch, Delta Holding, Delta Agrar, Delta Transportni Sistemi i Privredna Komora Srbije.

Poziv je otvoren za timove koji žele da tokom trodnevnog programa razviju rešenja ovih problema i ostvare dalju saradnju sa kompanijama.

Open Innovation koncept postoji već duži niz godina, a ovo je prvi put da će u ovom formatu biti primenjen u Srbiji. Ideja je da se razvije u kontinuirani projekat i platformu koju koriste kompanije i inovativni timovi željni da razviju nove proizvode na osnovu realnih potreba industrije.

Ovaj program organizuju SEE ICT, Centar za transfer tehnologije, ICT Net i NiCAT, uz podršku GIZ-a.

OI Lab će spojiti kompanije i odabrane timove, koji će tokom 3 dana intenzivnog rada sa mentorima imati cilj da definišu i razrade proizvode koji mogu da reše identifikovane probleme. Ti problemi su sledeći:

Robert Bosch GmbH

Bosch Power Tools Division svetski lider u industriji električnih i mernih alata i pribora. Kompanija traži način da postane agilnija i da izvrši digitalnu transformaciju iznutra, sa snažnim fokusom na svoje korisnike.

Otvaranjem svoje prve Business to Custumer (B2C) online prodavnice, Bosch je započeo proces prilagođavanja evoluciji potreba svojih kupaca, te želi da u potpunosti iskoristi svoje kapacitete putem implementacije digitalne strategije na marketing i prodajne aktivnosti, razvoj novih proizvoda i digitalne servise.

Cilj učestvovanja na OI Lab-u je razvijanje jedinstvene digitalne strategije za Bosch električne alate, koja će kompaniju izdignuti na tržištu (ne samo na tržištu alata, vec i u odnosu na druge, više digitalizovane, konkurentnije industrije). Digitalna strategija treba da ucini da kompanija izađe iz okvira tradicionalnog poslovanja i da preraste u agilnu Industry 4.0 kompaniju koja nadmašuje očekivanja.


 

Delta Holding d.o.o.

Unapređenje energetske efikasnosti na imanjima i kroz proizvodne kapacitete Delta Holdinga. Ovo podrazumeva potrošnju energije i njen monitoring jer kompanija želi da unapredi ovaj sistem.

Delta Agrar d.o.o.

Sistem za sprečavanje krađe na imanjima Delta Agrara. Kompanija se suočava sa velikim brojem provala i krađa, posebno na imanjima koja su na manje pristupačnim lokacijama i sa slabom (ili nikakvom) pokrivenošću GSM signalom.

Delta Transportni Sistem - D.T.S. d.o.o.

DTS raspolaže velikim skladišnim kapacitetom za različite vrste roba. Postojeća organizacija podrazumeva dosta manuelnog rada u vidu administracije, praćenja internog i eksternog toka robe, kao i evidentiranja slobodnog skladišnog prostora. Kompanija ima potrebu za rešenjem, koje ce poboljšati efikasnost sistema skladištenja. Rešenje moze biti kompletno novo (razvoj od nule) ili implementacija vec postojećeg rešenja.

Delta Agrar d.o.o.

Delta Agrar proizvodi premium prehrambene proizvode namenjene izvozu. Kompanija se suočava sa problemom da nema centralizovani sistem, koji bi mogao omogućiti zainteresovanim kupcima (prevashodno iz inostranstva) da se informišu o proizvodima i da ih direktno poruče putem informacionog sistema (B2B rešenje).

Privredna komora Srbije (PKS)

Privredna komora Srbije prolazi kroz period značajnih reformi. Centar za upravljanje projektima koji u okviru PKS korisnicima pruža usluge podrške u vezi sa korišćenjem  sredstava iz EU i drugih oblika razvojne pomoći (organizacija informativnih radionica, priprema, predlaganje i upravljanje odobrenim projektima, savetodavne usluge za MSPPD i sl.) je važan deo ovog procesa.

U tom kontekstu PKS se suočava sa izazovom kako i na koji način, putem on-line kanala, pružati usluge MSPPD sektoru i partnerskim organizacijama kako bi oni što više koristili sredstva iz EU i drugih oblika razvojne pomoći (eServices, eLearning, itd.).

Moguća rešenja moraju uključiti sve tri dimenzije: korisničku perspektivu, poslovne ciljeve i odgovarajuće alate.

Ovaj slučaj je deo procesa digitalizacije i razvoja web-strategije u širem smislu.

Prijavite vaš tim za učešće

Ukoliko imate ideju koja može rešiti neki od navedenih problema, iskoristite ovaj formular da se prijavite za učestvovanje u projektu. Rok za prijavu je 14. maj, a očekujte da ubrzo nakon registracije dobijete više informacija od kompanije o samom problemu.

Prijaviti se možete kao formalni ili neformalni tim, bilo da ste grupa studenata, kolege sa posla ili kompletna mala kompanija.Svaki navedeni problem će rešavati jedan tim koji će kompanija i organizatori programa zajednički izabrati. To znači da će u prvoj generaciji OI Lab-a učestvovati ukupno 6 timova. Nema ograničenja u broju članova tima, ali je uobičajeni broj između 2 i 5.